Szkoła Podstawowa Nr 7 w Jarosławiu

.: www. sp7jaroslaw. republika.pl   »»                                                          .:: 37-500 Jarosław, ul. Dolnoleżajska 16 ::.

 
Zagłosuj na nas w Eduseeku!
.

Gazetka szkolna

SIÓDEMECZKA - NR 16 / kwiecień 2004r./         Inne wydania >>

Spis treści strony:

  1. Życzenia wielkanocne
  2. Najważniejsze wydarzenia w życiu szkoły
  3. Pisanki, kraszanki, malowanki ...
  4. Wiosenne nowalijki
  5. Wywiad z wiosną
  6. Bazgroły nie całkiem bez sensu
  7. Zwyczaje wielkanocne na świecie
  8. Ogłoszenia (konkursy, zbiórka szkła)
  9. EuroSiódemka: "Dzień Wiosny w Europie"
  10. EuroSiódemka: Euro-Quiz - zabawa w skojarzenia
  11. EuroSiódemka: Co warto zobaczyć w Polsce? - Kraków
  12. Humor

Do spisu treści

Życzenia wielkanocne

Alleluja! - Biją dzwony
Głosząc w świata
Wszystkie strony
Że zmartwychwstał Pan
Alleluja! Alleluja!

Z okazji Świąt Zmartwychwstania Jezusa
Pracownikom Szkoły, Rodzicom i Czytelnikom
pokoju, miłości, smacznego święconego oraz łaski Bożej.
Niech Chrystus stanie się źródłem niegasnącej nadziei
na lepszą przyszłość

Życzy Redakcja Gazetki

Do spisu treści

Najważniejsze wydarzenia w życiu szkoły
  • 21 marca powitaliśmy wiosnę. Uczniowie naszej szkoły wykonali marzanny. Odbył się konkurs na najpiękniejszą marzannę oraz strój wiosenny. Najpiękniejszą marzannę wykonali uczniowie klasy IV, II miejsce zajęła klasa III, III - klasy I i 0. Strój wiosenny - I miejsce M.Jazienicka, 2 -K.Rutkowski i J.Szczęch
  • Udział uczniów klasy IV pod kierunkiem P.Kubickiej w Halowej Lidze Piłki Nożnej klas czwartych o Mistrzostwo Jarosławia, w którym zajęli VII miejsce
  • Odbył się szkolny etap Turnieju "Bezpieczeństwo w ruchu drogowym", w którym zwyciężyli W.Zieliński, K.Rutkowski,
  • P. Bartnik. Będą oni reprezentować naszą szkołę w rozgrywkach międzyszkolnych
  • Uczniowie klasy VI napisali pierwszy w swym życiu egzamin dojrzałości.
  • Dzieci ze świetlicy wzięły udział w konkursie "Jarosław- moje miejsce na ziemi" zorganizowanym przez Przedszkole nr 10
  • Odbył się szkolny kiermasz ozdób wielkanocnych przygotowanych przez dzieci ze świetlicy pod kierunkiem p. E.Krzeszowiec. Można było pooglądać oraz zakupić pomysłowo i pięknie wykonane kartki świąteczne oraz owieczki i kurczaczki wielkanocne. Na kiermaszu można było również zakupić piękne kwiaty wykonane przez dziewczynki z klubu 4- H
  • Uczniowie kl.IV -VI pod kierunkiem mgr W. Buczkowskiej przygotowali Poranek Wielkanocny, który wprowadził nas w radosną atmosferę Świąt Zmartwychwstania
  • 1 kwietnia Nauczyciele naszej szkoły podjęli decyzję, zgodnie z którą uczniowie z dobrymi wynikami w nauce będą mogli raz w miesiącu udać się na wagary

Do spisu treści

Pisanki, kraszanki, malowanki ...

Jajo jest prastarym symbolem nadziei i rodzącego się życia. Posiada moc przeciwdziałania wszystkiemu co złe, a poświęcone z okazji Świąt - chroni przed ogniem, zapewnia obfitość dóbr, gwarantuje dobre zdrowie i bezpieczeństwo. Kiedyś pisanki były prawdziwym dziełem sztuki. Także dzisiaj można spotkać mistrzynie, wyczarowujące absolutne cuda.
Oto staropolski sposób malowania jaj:
Kolor złoty i lekko brązowy uzyskamy gotując jajka w łupinach cebuli.
Kolor czerwony - bardzo intensywny, gotując jajka w wodzie z pokrojonym całym burakiem (ze skórką) i dodatkiem soli.
Kolor zielony - jaja ugotowane w dużej ilości szpinaku bądź w niewielkiej ilości kory z olchy (kora z gałązek).
Kolor niebieski - gotujemy jajka w nasionach malwy.
Kolor czarny - garść starego jęczmienia lub wierzbowych bazi.

Symbolika koloru pisanek- przed śniadaniem chodzono z koszem pisanek, każdy wybierał, mając zamknięte oczy, a następnie wróżył co go czeka w najbliższej przyszłości.
Kolor żółty - przyszłość w życiu zakonnym czy kapłaństwie.
Kolor różowy - sukces w otwarciu nowych lub rozbudowie prowadzonych już interesów ale także sukces w nauce.
Kolor niebieski - dobre zdrowie
Kolor czarny - pamięć. Jajka były najchętniej wybierane przez ludzi interesu, a także uczącą się i mającą kłopoty z nauką młodzież.
Kolor fioletowy - wróżył siłę i wytrwałość w dążeniu do celu. Osoby, które planowały jakieś większe przedsięwzięcie, chowały do portmonetki skorupki od pomalowanych na ten kolor jajek.
Kolor zielony - wróżył pieniądze. Skorupki tego koloru rzucano na pola, by obrodziło i przyniosło dochody oraz trzymano blisko pieniędzy gdyż pomagały wyraźnie w ich pomnażaniu.
Kolor czerwony - to oznaka miłości i zwycięstwa we wszystkim: w miłości, w pracy, we wszystkich rodzajach interesów. Wierzono, że pisanki w tym kolorze były najskuteczniejsze we wszystkich trudnych, skomplikowanych czy zawiłych sprawach sercowych.

Do spisu treści

Wiosenne nowalijki

RZODKIEWKA - Ma ostry i słodki smak, działa ochładzająco. Zawiera glukozę, sacharozę, fruktozę, aminokwasy, witaminę C. Rozrzedza flegmę, łagodzi mdłości, reguluje prace żołądka, śledziony i wątroby, usuwa z organizmu substancje toksyczne, zapobiega krwawieniom z nosa. Wspomaga leczenie cukrzycy, migreny, bólów głowy.
OGÓREK - Zaliczany do warzyw słodkich. Ma właściwości ochładzające. Jest bardzo dobry na lato. Zawiera aminokwasy, cukier, karoten, witaminę C, wapń, fosfor, żelazo, błonnik. Obniża gorączkę, łagodzi ból, obniża poziom cholesterolu. Zmniejsza niepokój, łagodzi pragnienie, bóle gardła, przekrwienie spojówek.
POMIDOR - Jest słodki i kwaśny. Ma właściwości lekko oziębiające. Zawiera duże ilości witaminy A, B1, B2, C, wapń, fosfor, żelazo. Latem chłodzi, pobudza wytwarzanie płynów ustrojowych, gasi pragnienie. Łagodzi niestrawność. Stosowany przy leczeniu wysokiej gorączki.
CEBULA - Jest ostra i słodka. Ma właściwości rozgrzewające i łagodzące. Zawiera witaminy A, B1, B2, C, wapń, żelazo, fosfor. Zmniejsza gorączkę, rozrzedza flegmę, odtruwa organizm. Obniża poziom cholesterolu. Pobudza trawienie, wzmacnia włosy i nadaje im połysk.
CZERWONA PAPRYKA- ma ostry smak i działa rozgrzewająco. Zawiera białko, węglowodany, wapń, fosfor, karoten, żelazo, witaminy C, B1, B2, niacynę. Rozgrzewa żołądek, pobudza apetyt i trawienie. Leczy wymioty i bóle w dole brzucha.

Do spisu treści

Wywiad z wiosną

UCZENNICE KL. II PRZEPROWADZIŁY WYWIAD Z WIOSNĄ
-Witaj Wiosno, jak się masz?
-Witaj, czuje się dobrze.
-Skąd przychodzisz?
- Z krainy wiecznego ciepła.
-Skąd zwierzęta wiedzą kiedy się mają obudzić na twoje przyjście?
-Odczuwają to pod wpływem zmian w przyrodzie.
-Czy to prawda, że przychodzisz do nas zawsze 21 marca?
-Tak, to prawda.
-Czy podoba się Pani, że dzieci topią na powitanie wiosny marzannę?
-Tak, bardzo mi się to podoba gdyż jest to staropolski zwyczaj.
-Czy przyjaźni się pani z innymi porami roku?
-Tak, są to moje przyjaciółki.
-Życzymy pani miłego i udanego pobytu wśród nas.
-Dziękuję, do zobaczenia!

P.Kornafel, D.Potoczny, J.Maziarek, L.Zając

Do spisu treści

Bazgroły nie całkiem bez sensu

Zwykle nie przywiązujemy wagi do obrazków, które rysujemy, nie przypuszczamy nawet że mogą coś mówić o nas.

POSTACIE - złożone z kilku kresek mogą świadczyć o niechęci do głębokich rozważań. Autor takiego rysunku pochopnie formułuje sądy, dlatego też często się myli. Natomiast postacie realistyczne, zgrabne, są reprezentacją obrazu samego siebie oraz innych w umyśle rysującego. Brak którejś części ciała np. ręki czy nosa, może być oznaką niepewności i nieporadności w kontaktach z ludźmi.

TWARZE - Rysują je ludzie wrażliwi i skupieni na sobie, łatwo ich urazić. Byle drobiazg urasta w ich oczach do rozmiarów ogromnej przeszkody. Twarze kreślone z profilu kilkoma pociągnięciami flamastra rysują zdolni marzyciele, nie przepadający za żmudną pracą i uciekający od rutyny. Staranne portrety świadczą o zaangażowaniu w życie towarzyskie. Dla autora takiego rysunku bardzo ważna jest aprobata otoczenia. Im bardziej twarze przypominają autoportret, tym silniej zaakcentowana jest potrzeba akceptacji.

ROŚLINY - Domeną kobiet są kwiaty, mężczyzn - drzewa. Pojedynczy kwiat złożony z symetrycznych płatków, bez łodygi i liści, świadczy na ogół o zbytnim skupieniu na drobiazgach. Autor takiego rysunku ma trudności z syntetycznym myśleniem, niekiedy też lęka się życia. Róża z wyraźnymi kolcami mówi jednoznacznie o przykrych doświadczeniach, zawiedzionych uczuciach i lęku przed cierpieniem. Drzewo pozbawione liści i owoców, pochylone lub złamane, może ujawnić przygnębienie. Piękne owoce, ptaki i wiewiórki na drzewie obrazują optymizm i nadzieję. Splątany gąszcz gołych gałęzi bywa znakiem trudności życiowych i niepokojów.

DOMKI - Symbolizują marzenia o powrocie w świat dzieciństwa, o szczęśliwej rodzinie i domu. Im bardziej staranny rysunek, tym więcej pragnień i tęsknot wiąże się z tymi dziedzinami życia. Dom pozbawiony drzwi albo z zamkniętymi okiennicami oznacza, że rysujący ma trudności z realizacją swych marzeń. Domek wesoły, ładny, z dymkiem lecącym z komina i kwiatami w oknach jest znakiem pogodnego nastroju i życzliwości dla świata oraz dużych potrzeb estetycznych. Dom wielki, ponury, z maleńkimi okienkami pokazuje lęk przed światem i bolesne doświadczenia, których rysujący chciałby w przyszłości uniknąć.

K.Papciak

Do spisu treści

Zwyczaje wielkanocne na świecie

Co kraj to obyczaj. Ta stara prawda w pełni dochodzi do głosu także podczas Wielkanocy. Każdy kraj świętuje na swój sposób. Ale wszyscy robią to z radością.

We Francji świat Wielkanocnych z ogromną niecierpliwością oczekują zwłaszcza dzieci. Jak nakazuje tradycja w Wielki Czwartek i w Wielki Piątek idą do lasu, żeby nazbierać mchu i słomy. Potem wiją w ogródkach gniazdka, w których jak wierzą, wielkanocny zajączek zostawi dla nich prezenty- czekoladowe jajka. Gdy w Wielką Niedzielę dzieci znajdą w gniazdkach pyszne łakocie, śmiechu jest co niemiara.

Najważniejszym Wielkanocnym symbolem w Czechach jest pomlazka, czyli - rózga. W Wielki Poniedziałek mężczyźni delikatnie chłoszczą kobiety po łydkach rózgami z wierzbowych gałązek, ozdobionych kokardkami. Ma to zagwarantować im szczęście w miłości.

Wielkanocnym symbolem w Ameryce nie jest baranek, ale królik. Każdego roku w Nowym Jorku ma miejsce parada, której uczestnicy noszą bądź strój królika, bądź znanej postaci historycznej. Wiele osób udaje się do parków, gdzie odbywa się zwyczajowe toczenie jajek po trawniku.

Nie sposób nie wspomnieć o słynnych na całym świecie jajkach wielkanocnych Faberg'e . Mistrz Peter Carl Faberge' dzięki jubilerskim technikom wyrobu biżuterii, a zwłaszcza jajek, znalazł miejsce w historii sztuki. Jego pisanki są najdroższe i najpiękniejsze.

Wielkanoc w Polsce

Tradycja Wielkanocy w chrześcijaństwie pochodzi od apostoła Pawła. Pierwsi chrześcijanie świętując Wielkanoc przejęli wiele tradycji z innych religii dodając i tworząc nowe.

W czasie Świąt Wielkanocnych, pielęgnuje się u nas swoiste obyczaje. W Wielką Sobotę ludzie idą do kościoła z koszykiem pełnym jedzenia, aby je poświęcić. Przykładem tradycji jest również baranek paschalny i barwione na czerwono jajka. Przed wiekami malowanie jajek było częścią zabiegów magicznych, towarzyszących obrzędom pogrzebowym. Czerwień , kolor krwi, miała wzmocnić właściwości jajka symbolizującego odradzanie się życia. Skorupki ze śladami barwników odkryto w wykopaliskach pochodzących z czasów pierwszych Piastów. Głównym akcentem rodzinnym Wielkanocy jest śniadanie, w czasie którego spożywa się pokarmy poświęcone właśnie w Wielką Sobotę. Zwyczaj święcenia pokarmów przywędrował do Polski z zachodu Europy ok. XII wieku.

W koszach ze święconym jedzeniem nie mogło zabraknąć:
-Baranka - symbolu Chrystusa
-jajka - słowiańskiego symbolu życia, płodności, miłości i siły
-kiełbasy - staropolskiego przysmaku, który jest znakiem "tego co najlepsze"
-soli i chrzanu - sól chroni od zepsucia, a chrzan ma przypomnieć mękę Pańską
-chleba -symbol ciała Chrystusa
poniedziałek Wielkanocny /śmigus - dyngus/, to dzień, w którym wszyscy oblewani są wodą. Spacer w tym dniu może być bardzo niebezpieczny, gdyż chłopcy oblewają wodą przechadzające się dziewczyny i kobiety.

Autor artykułu i życzeń : J.Pacuła

Do spisu treści

Ogłoszenia

Klub 4-H razem ze swoim opiekunem ogłasza wiosenną zbiórkę szkła oraz makulatury.

KONKURS BIBLIOTECZNY "KOCHAM CIEBIE MAMO!" - należy napisać coś o swojej mamie. Forma dowolna, może to być: list, opis, zagadka, życzenia, wiersz - wyrażające miłość, szacunek, wdzięczność, czas spędzony z mamą, opis mamy. Prace należy złożyć do 10 maja w bibliotece. Prace te zostaną wydrukowane w księdze wydanej z okazji Święta Mamy. Bliższe informacje w bibliotece szkolnej.

Rozstrzygnięto konkursy biblioteczne: Moja ulubiona postać z bajki lub baśni
1.Marta Wagowska, 2. Mariola Podolec, 3. Joanna Maziarek i Monika Lasota Wyróżnienia: Kinga Papciak, Paweł Janusz, Aleksandra Prokuska
Czy znasz tę bajkę, baśń?
S.Szczęch, P.Kornafel, A.Pietluch, B. Barszcz
GRATULUJEMY!!!

Do spisu treści

EUROSIÓDEMKA
Szkolny Klub Europejski

"Dzień Wiosny w Europie"

1 maja 2004r. Polska zostanie członkiem Unii Europejskiej. W związku z tym warto aby każdy posiadał pewną wiedzę na temat rozszerzenia.

SKE włączył się w ogólnoeuropejską inicjatywę "Dzień Wiosny w Europie" przebiegającą w tym roku pod hasłem "Rozszerzenie Unii Europejskiej" z 15 do 25 państw, promującą poznawanie aktualnych i przyszłych członków UE. W inicjatywie tej udział wzięło ponad 5 tysięcy szkół europejskich ( Więcej informacji na ten temat na stronie: www.futurum2004.eun.org).

22 marca w naszej szkole odbył się występ przygotowany przez członków i sympatyków Szkolnego Klubu Europejskiego. Przeprowadzony został quiz na temat krajów europejskich, jak też rozgrywki sportowe.

Czym jest "rozszerzenie"?

Termin "rozszerzenie" jest używany do określania procesu, poprzez który 10 nowych państw członkowskich przystąpi do Unii Europejskiej.

Faktycznie Unia Europejska już doświadczyła kilku "rozszerzeń" aby osiągnąć aktualne członkostwo 15 państw: Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Irlandii, Włoch, Niemiec, Szwecji, Grecji, Luksemburga, Holandii, Portugalii, Hiszpanii i Zjednoczonego Królestwa.

1 maj 2004 r. będzie dniem najbardziej znaczącego rozszerzenia, ponieważ aż 10 nowych krajów stanie się pełnymi członkami UE. Są to: Polska, Republika Czeska, Słowacja, Węgry, Litwa, Łotwa, Estonia, Malta, Cypr i Słowenia.

Polska droga do Unii Europejskiej

Nieformalne rozpoczęcie rozmów w sprawie stowarzyszenia Polski ze Wspólnotami Europejskimi miało miejsce w lipcu 1990 roku. Kilka miesięcy później - w grudniu - rozpoczęła się pierwsza oficjalna runda negocjacji Układu o stowarzyszeniu między Polską a Wspólnotami Europejskimi. Kilkanaście lat później - 7 i 8 czerwca 2003 roku - ponad 77 proc. Polaków w referendum akcesyjnym powiedziało "TAK" Unii Europejskiej.

Polska i pozostali kandydaci

W piętnastu państwach członkowskich UE zamieszkuje 376,5 mln osób. W 2004 r., kiedy przystąpi do niej dziesięć nowych państw, liczba mieszkańców wzrośnie o 75 mln, z czego ponad połowa to będą Polacy.

Także gospodarka Polski jest największa w regionie. PKB Polski jest równy PKB dziewięciu pozostałych krajów kandydujących. [Źródło: Eurostat]

Wykorzystano informacje ze stron: www.futurum2004.eun.org, www.pb.pl, www.poland.gov.pl, www.ue.wp.pl, www.euro.pap.com.pl, www.nsnet.pl

Do spisu treści

Euro-Quiz - zabawa w skojarzenia

Quiz ten został przygotowany i przeprowadzony w naszej szkole jako część akcji "Dzień Wiosny w Europie".

Jakie państwo związane jest z tymi pojęciami?

1.flamenco - Salvadore Dali Picasso - corrida - Barcelona
2.kuchnia - moda - żabie udka - Paryż
3.rodzina królewska - Szekspir - Beatlesi - Londyn
4.piłka nożna - sztuka - spaghetti - pizza - Rzym
5.autostrady - J.S.Bach - samochody - Michael Schuhmacher
6.filozofia - wyspy (ponad 2tyś.) - mity - Ateny
7.Laponia - św. Mikołaj - sauna - lasy Helsinki
8.Hans Christan Andersen - Lego - Wikingowie - Kopenhaga
9.Amsterdam - Vincent van Gogh (słynny malarz) - wiatraki - tulipany
10.odkrywcy - żeglarze - Lizbona
11.Nagroda Nobla - Pippi Langstrumpf - monarchia - Sztokholm
12.komiksy - czekolada - Bruksela - monarchia

Odpowiedzi:
1.Hiszpania, 2.Francja, 3. Wielka Brytania, 4.Włochy, 5.Niemcy, 6.Grecja, 7.Finlandia, 8.Dania, 9.Holandia, 10. Portugalia, 11.Szwecja, 12. Belgia

Do spisu treści

Co warto zobaczyć w Polsce? - Kraków

Dziesięć miejsc w Polsce zostało wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Znalazły się na niej cztery miasta, jeden zamek, dwa klasztory, muzeum obozu zagłady, zabytek techniki oraz... puszcza.
Pierwszą listę dziedzictwa UNESCO utworzono w 1978r. To prestiżowe wyróżnienie otrzymało wówczas tylko 12 najcenniejszych obiektów na świecie. Wśród nich znalazł się Kraków.

Kraków

Tysiącletni Kraków, dawna stolica Polski, to niewątpliwie jedno z najpiękniejszych europejskich miast. Zachowała się w nim w całości średniowieczna zabudowa Starego Miasta. Niektóre budowle, np. kościół św. Wojciecha na Rynku Głównym czy kościół św. Andrzeja przy ulicy Grodzkiej pochodzą z czasów wczesnego średniowiecza, z X-XI wieku.
Sercem miasta jest Rynek Główny, największy średniowieczny plac Europy. Tak jak przed wiekami, w tym miejscu skupia się kulturalne, handlowe i towarzyskie życie Krakowa. To ulubione miejsce ulicznych malarzy, wędrownych muzykantów i gołębi. Niemal w każdej zabytkowej kamienicy mieszczą się kawiarnie, restauracje, puby, galerie, muzea i sklepy. W stojących na rynku żółtych Sukiennicach, podobnie jak w XIII wieku działają kramy z pamiątkami: dziełami sztuki ludowej i biżuterią z bursztynu.

W gotyckiej bazylice, Kościele Mariackim, można obejrzeć największy i jeden z najpiękniejszych średniowiecznych ołtarzy w Europie, autorstwa Wita Stwosza, wyrzeźbiony w drewnie lipowym. Obok Starego Miasta, na listę UNESCO został też wpisany zamek królewski na Wawelu - siedziba władców i królów polskich (od X do XVI wieku). Na Wawelu można obejrzeć największą i najcenniejszą na świecie kolekcję stu kilkudziesięciu arrasów - wielkich renesansowych gobelinów.

Do cennych zabytków zaliczany jest również Kazimierz - XIV-wieczna dzielnica żydowska będący drugim na świecie (po praskim Józefowie) tak dużym i cennym zespołem zabytków judaistycznych. Są tu synagogi (najstarsza pochodzi z XV wieku), małe domki i XVI-wieczny żydowski cmentarz.

Wieliczka

Niektórzy turyści przyjeżdżają do Polski tylko po to, by zwiedzić kopalnię soli w Wieliczce. Jest ona najstarszym czynnym przedsiębiorstwem na świecie. Od XIII wieku nieprzerwanie wydobywa się w niej sól. Turyści podziwiają jeziora i kaplice z solnymi rzeźbami, płaskorzeźbami i żyrandolami. W kopalni jest też podziemna poczta, restauracja i kino, a nawet... korty tenisowe. W wielkich komorach odbywają się koncerty, spektakle teatralne i bale. Ponieważ powietrze ma lecznicze właściwości, na piątym poziomie (211m pod ziemią) utworzono sanatorium, w którym leczy się rozmaite alergie i astmę.

Wykorzystano informacje ze stron: www.futurum2004.eun.org, www.pb.pl, www.poland.gov.pl, www.ue.wp.pl, www.euro.pap.com.pl, www.nsnet.pl

Do spisu treści

Humor

-Co to jest: zielone, owłosione i jeździ z góry na dół? - Agrest w windzie.

-Stoi policjant na skrzyżowaniu i mówi: - Myślę więc jestem ! I zniknął.

-Dlaczego bocian podnosi jedną nogę? -Bo jakby podniósł dwie, to by się przewrócił.

-W szkole: -Jaki kształt ma ziemia? - Okrągły. - A skąd o tym wiemy ? -W porządku kwadratowy. Nie ma sensu, abyśmy się o to mieli pokłócić.

-Jakie działanie należy wykonać, żeby z trzech desek otrzymać sześć? -Piłowanie.

Dlaczego twój tata już ci nie pomaga w odrabianiu lekcji? - Ta ostatnia jedynka z matmy zupełnie go załamała.

Słowianie mieszkali w domach z drewna, z których dym wychodził mniejszymi otworami, a Słowianie większymi.

Rozmawiają dwa koty: -Wiesz, dzisiaj na pewno spotka mnie coś przykrego. -Skąd ci to przyszło do głowy? -Czarne auto przejechało mi drogę!

Zuziu dlaczego nie myjesz ząbków? Bo mi się mamo mydełko do buzi nie mieści.

Baco, gdzieście się nauczyli drzewo rąbać? -Na Saharze! - E, Baco, kłamiecie! Przecież Sahara to pustynia... -No teraz to już pustynia.

Mech jest peruką kamienia. Wychodząc z siebie, nie trzaskaj drzwiami. Nie płacz kiedy odjadę - autobus.

zebrała J.Pacuła

Do spisu treści

REDAKCJA GAZETKI:

J.PACUŁA, A.STAŃKO, K.PAPCIAK, K.GAŁUSZKA, K.STĘCHŁY, A.PIETLUCH, S.WOJTUŚ, K.MARCHWIANY, P.WOJNAR, B.SURA

OPIEKUN:
mgr M.Kuchta

Internetowe wersje gazetki

Wydanie specjalne z okazji Święta Szkoły styczeń 2008

STARSZE WYDANIA:

Rok szkolny 2005 / 2006: kwiecień •  luty, marzec •  styczeń •  grudzień •  listopad •  Rok szkolny 2004 / 2005: czerwiec •  kwiecień •  marzec •  styczeń, luty •  grudzień •  listopad •  wrzesień •  Rok szkolny 2003 / 2004: czerwiec •  maj •  kwiecień •  luty, marzec •  styczeń •  grudzień •  listopad •  październik •  wrzesień •  Rok szkolny 2002 / 2003: czerwiec •  maj •  kwiecień •  marzec •  luty •  styczeń •  grudzień •  listopad

«« wróć


.: 2000 - 2008 SP7 Jarosław :.